- Všetky mestá
- Banská Bystrica
- Banská Štiavnica
- Brezno
- Detva
- Krupina
- Lučenec
- Poltár
- Revúca
- Rimavská Sobota
- Veľký Krtíš
- Žarnovica
- Žiar nad Hronom
- Zvolen
- Všetky mestá
- Bardejov
- Humenné
- Kežmarok
- Levoča
- Medzilaborce
- Poprad
- Prešov
- Sabinov
- Snina
- Stará Ľubovňa
- Stropkov
- Svidník
- Vranov nad Topľou
Nič im nie je sväté? Ešte neboli Dušičky a operátori nám už servírujú vianočné reklamy
Aj keď je vonku ešte príjemné počasie, od dnes uvidíte v televízii vianočné reklamy. Sú plné snehu, spevu a darčekov. Firmy začínajú premyslený marketing.
Vo všeobecnosti existujú dva druhy ľudí: tí, ktorí vianočné reklamy neznášajú, a tí, ktorí ich milujú. Je jedno, ku ktorej skupine patríte, pretože rôzne spoločnosti od dnes začali s vianočnou televíznou reklamou. Nemusíte sa báť, že im niečo ušlo. Aj keď spoty natočili v predstihu nechýba v nich sneh, vianočná výzdoba či snehuliaci.
Vonku sú ešte stále príjemné teploty a slnečno, no v obchodoch sa už pár týžňov objavujú čokoládový mikulášovia, kolekcie a vianočné ozdoby. Od dnes zaplavia zimné reklamy už aj televízny trh.
MOŽNO VÁS ZAUJÍMA: VIDEO: Už ste videli 300-eurovú bankovku? Falšovateľ ňou dokonca zaplatil
Výrobcovia neberú ohľad na to, že ľudia majú voči skorým reklamám averziu. „Ľudia to podvedome vnímajú, že sú Vianoce ešte ďaleko. Skorá reklama na nich pôsobí skôr negatívne, pretože vedia, že je to neaktuálne. Svedčí to o tom, že tvorcovia nevedia využiť toto obdobie, ktoré je tiež zaujímavé,“ uviedol klinický psychológ Tibor Hrozáň.
Doteraz platilo nepísané pravidlo, že vianočné reklamy začínali až po sviatku Všetkých svätých. Reklamné agentúry sa teda rozhodli tento sviatok nerešpektovať. Na naše otázky ohľadom príliš skorého zavedenia vianočných reklám do vysielania sa rozhodla spoločnosť Telekom neodpovedať. „Ďakujeme za možnosť vyjadriť sa, rozhodli sme sa ju nevyužiť,“ uviedol hovorca Slovak Telekomu Martin Vidan.
Ak vás takáto skorá reklama prekvapí, spoločnosti to presne takto chceli. „Firmy vedia, prečo to robia, pretože majú prieskumy trhu a reklamy, ktoré sa na vonok javia ako negatívne, spôsobia u ľudí to, aby sa na Vianoce pripravili skôr. Chcú si takto pritiahnuť zákaznikov," myslí si mediálny analytik Ivan Godarský.
Natália Labudová